Training Jira Service Management
Managing Jira Service Project
In de training Jira Service Management leer je hoe je een servicedesk inricht en beheert met Jira Service Management. Je krijgt hands-on ervaring door het uitvoeren van de meest cruciale configuratietaken om een servicedesk in te richten. Onderwerpen die aan bod komen omvatten het inrichten en 'branden' van het klantportaal, het aanmaken van wachtrijen en SLA's voor de servicedesk medewerkers, het koppelen van een kennisbank, beheren van servicedeskgebruikers en het doorvoeren van regels voor automatische verwerking binnen de servicedesk. De cursus bevat een aantal business cases die helpen bij het begrijpen van de Jira Service Management beheertaken en best practices geven voor elk onderwerp.
Direct inschrijven
In overleg kan de training in het Nederlands of Engels worden gegeven. De werkboeken met praktijkopdrachten zijn standaard Engelstalig.
Deze training is geschikt voor iedereen die verantwoordelijk is voor het inrichten en beheren van Jira Service Management projecten, waaronder: Jira beheerders, Service Desk beheerders en managers, Teammanagers en IT managers.
Beschikbaar voor cloud en server
Deze training is zowel beschikbaar voor cloud als server; afhankelijk van de wens van de meeste deelnemers zal de training ofwel voor cloud of server worden aangeboden. Functioneel is het verschil klein, alleen de voorbeelden en oefeningen worden uitgevoerd op cloud of server.
Voorkennis
- Je hebt de training Jira Essentials gevolgd of beschikt over een vergelijkbaar kennisniveau.
- Je hebt de training Jira Administration gevolgd.
Duur
De training duurt een dag. Koffiepauzes en lunch zijn inbegrepen.
Kosten
- Klassikaal €750,- per deelnemer (ex. btw)
- Online €700,- per deelnemer (ex. btw)
- Trainingen gaan door bij minimaal drie deelnemers.
Trainingsdata
- Online en klassikaal op aanvraag
- Introductie in Jira Service Management.
- Definitie van een servicedesk.
- Inrichten van het klankportaal: definitie meldingtypes, formulieren en communicatie voor de klanten.
- Branden van het klantportaal en de algemene helpdesk.
- Definitie wachtrijen voor de servicedeskmedewerkers.
- Definitie service level agreement (SLA) criteria.
- Koppelen van de service desk met een Confluence kennisbank.
- Koppelen van email-adressen voor het ontvangen van email-meldingen van klanten.
- Toevoegen van servicedeskmedewerkers, klanten en andere Jira gebruikers.
- Automatisering van de servicedesk processen.
- Creëren van een servicedesk project.
- Definitie van meldingstypes (klant).
- Inrichten en configuratie van de meldingoverzichten (queues) voor de helpdeskmedewerker.
- Definitie van service level agreements (SLA's).
- Integratie van de servicedesk met een Confluence kennisbank voor klanten en helpdeskmedewerkers.
- Configuratie van een automatische email-verwerking.
- Branden van het klantportaal en de algemene helpdesk.
- Toevoegen van servicedeskmedewerkers, klanten en andere Jira gebruikers.
- Creëren en aanpassen van automatiseringsregels.
Incompany trainingen op maat
Onze gecertificeerde Atlassian Jira en Confluence trainingen verzorgen wij ook als incompany training aan jouw team. Op elke gewenste locatie in Nederland.
Samen halen we het beste uit jouw team. Hoe mogen wij je helpen? Vraag het onze Atlassian consultants via het reactieformulier of bel 088 - 42 42 088. We helpen je graag.
Vraag het aan dé Nederlandse Atlassian Platinum Solution Partner
Direct contact
Prepend beschikt over gecertificeerde Nederlandstalige Atlassian consultants.
Waar mogen wij je mee helpen? Voor algemene vragen:
088 - 42 42 088
Voor technisch support:
088 - 42 42 043